Free Email Updates

Get the latest content first.

5 กลยุทธ์ที่ควรรู้ไว้ก่อนเปิดตัวสินค้าและธุรกิจของคุณ – 5 engagement strategies to try before launching your next product


การเตรียมการเพื่อเปิดตัวสินค้า บริการ หรือธุรกิจใหม่ๆ แน่นอนว่าเป็นงานหนัก ดังนั้นเพื่อไม่ให้สิ่งที่เตรียมมาสูญเปล่า กุญแจสำคัญจึงอยู่ที่การเตรียมกลวิธีเข้าถึงตัวลูกค้าแต่เนิ่นๆ วันนี้เราเลยมีบทความจาก kissmetrics.com ที่เสนอ 5 กลยุทธ์ช่วยให้การเปิดตัวสินค้าและธุรกิจของคุณทั้งเปรี้ยงและปัง


1.กำหนด key metric ให้ชัดก่อนเปิดตัวสินค้า


การเฝ้าติดตาม data จะช่วยให้คุณรู้ว่าสินค้าตัวใหม่ของคุณประสบผลสำเร็จแค่ไหน จึงเป็นเรื่องสำคัญที่คุณต้องกำหนด key metric ให้แน่ชัดต่อกลยุทธ์ที่จะสร้าง engagement ให้กับสินค้าคุณ กำหนดเป้าหมายที่คุณต้องการจากการเปิดตัวสินค้าให้ชัดเจน และเลือก channel ที่คุณต้องการสื่อสารกับลูกค้าให้ตรงจุด จะเป็นเฟสบุ๊กไหม เป็นอีเมล หรือว่า google search ดี จากนั้นถึงค่อยกำหนดว่าคุณจะวัดค่าจากอะไร อย่างถ้าอีเมลก็อาจเป็นจำนวนคนที่ลงชื่อไว้สำหรับอัพเดทข้อมูลสินค้า หรือจำนวน traffic ที่เข้ามาใน landing page ของคุณ


2.ผลิตคอนเทนต์ที่เนื้อหามีประโยชน์


เพราะคอนเทนต์จะช่วยสร้างความสนใจให้กับสินค้าและแบรนด์ของคุณ แต่หลายๆ บริษัทมักสร้างคอนเทนต์ที่ยัดเยียดจะขายสินค้า โพนทะนาคุณสมบัติ หรือคอยเน้นย้ำแต่เรื่องราคา แน่ล่ะว่ามันอาจช่วยให้สินค้าคุณขายได้ แต่ในปัจจุบันที่โลกออนไลน์มีเนื้อหามากมายให้ได้อ่าน คอนเทนต์ของคุณก็พร้อมจะถูกมองข้ามได้ง่ายหากลูกค้าไม่ได้รู้สึกประทับใจกับมัน คุณควรจะสร้างคอนเทนต์ที่จะสื่อสารกับลูกค้าอย่างมีคุณภาพ และคำนึงถึงประโยชน์ที่ลูกค้าจะได้รับจากการอ่านเนื้อหาของคุณ


3.สร้างอีเมลแคมเปญที่มีประสิทธิภาพ


รู้ไหมว่าอีเมลคือวิธีสื่อสารกับลูกค้าโดยตรงที่มีประสิทธิภาพที่สุด แต่การจะส่งอีเมลให้ประสบผลสำเร็จ คุณจำเป็นต้องกำหนดกลุ่มลูกค้าที่จะได้รับอีเมลให้แน่นอน ว่าอีเมลฉบับนี้จะส่งไปหาใคร และธุรกิจรูปแบบไหน อีกทั้งอีเมลจะช่วยแจ้งเตือนให้ลูกค้าของคุณทราบล่วงหน้าก่อนที่คุณจะเปิดตัวสินค้าใหม่ได้อย่างมีประสิทธิภาพ


4.เตรียมทีมบริการลูกค้าของคุณให้พร้อม


หลายๆ บริษัทมักมองข้ามขั้นตอนการเตรียมทีมงานของตัวเองไป ลองนึกดูว่าถ้าคุณสร้างความสนใจให้กับสินค้าของคุณได้แล้ว แต่สุดท้ายเมื่อถึงวันจริง ทีมงานคุณกลับไม่สามารถตอบสนองได้ตามความคาดหวังของลูกค้า ไม่ว่าจะเป็นช่วงก่อน, ระหว่าง, หรือหลังปล่อยสินค้า คุณต้องคำนึงถึงประสบการณ์ที่ลูกค้าจะได้รับให้ลื่นไหลไม่สะดุด เตรียมทีมงานของคุณให้พร้อมสำหรับการตอบคำถามต่างๆ จากลูกค้า เพื่อสร้างความมั่นใจให้กับแบรนด์สินค้าของคุณ


5.เชื่อมแบรนด์ของคุณกับ brand ambassador ที่มีคุณภาพ


จำไว้ว่า brand ambassador หรือ influencer คือภาพลักษณ์ของสินค้าและบริษัทคุณ เลือกคนที่คุณมั่นใจว่าใช่ การวางกลยุทธ์โฆษณาสินค้าด้วย influencer ไม่เพียงจะช่วยให้ลูกค้าจำนวนมากรับรู้ถึงสินค้าคุณเท่านั้น แต่ยังช่วยให้คุณทะยานถึงเป้าที่วางไว้ได้รวดเร็วขึ้นอีกด้วย


Heroleads คือ Digital Marketing Agency ที่มุ่งมั่นจะช่วยให้ธุรกิจของคุณประสบความสำเร็จในโลกออนไลน์ด้วยเทคโนโลยีที่ทันสมัย และทีมที่มากประสบการณ์


ปรึกษาเรา : 02 106 8448

 _____________________________________


You’re about to launch your new product and want the experience to be perfect for your customer. What your team does before the launch is just as important as what you do on launch day. And it all starts with early engagement spreading your message as soon as possible to pique people’s interests and encourage sales. Here is 5 engagement strategies suggested by kissmetric.com that you should try before launching your next product.


1. Define Key Metrics Before Launching


It’s difficult to know if your product launch is a success if you’re not keeping track of the data. That’s why it’s important to decide key metrics and set benchmarks for your engagement strategies.


First, determine the goal for your product launch. Next, select your channels of engagement. Are you targeting prospects on Facebook? Will you be connecting with customers via email? You need to know where your engagement begins and ends.


After selecting your channel, you can establish key metrics that satisfy your goal. That may include the number of email subscribers who sign up for pre-launch updates or unique visits to a specific landing page.


If your pre-launch plan doesn’t include metrics, your plan is misguided. Start talking with your team now before you do anything else.


2. Create Meaningful Content


With so much content in the marketplace, it’s easy for your product messaging to get skipped over. Your potential customer is accustomed to the generic sales material.


Instead, develop content that resonates with the potential customer. This method involves emphasizing customer benefits and spotlighting success stories.


3. Build Targeted Email Campaigns


Your business shouldn’t send mass emails to your entire list or deliver sales-only messages. The best email approach requires targeting the right content to a specific segment. Every message should be relevant to the subscriber.


To ensure relevancy, you can send emails based on the subscriber’s behavior. Deliver a follow-up message after sending a pre-sale product offer.


4. Prepare Your Sales and Customer Support Teams


As pre-launch engagement strengthens, you’ll want to prepare your team for the onslaught of inquiries from your prospects and customers.


This strategy is often forgotten by companies. They build anticipation and get people eager about the product. Then, their teams miss the opportunity to deliver on their brand promise with long wait times and vague product information.


Rather, you want to provide a consistent experience before, during, and after the launch. Equip your sales and customer support teams with the tools to answer questions succinctly, resolve issues quickly, and clinch the sale.


5. Connect with Brand Ambassadors


Remember, a brand ambassador is someone who can represent your company well and talk intelligently about your products. These individuals range from a five-year customer in an advocacy program to a paid influencer.


If your business takes the influencer route, you want to carefully outline your expectations for your product launch. Communicate the project objectives, engagement metrics, and compensation.


Heroleads is a digital performance technology for sales & marketing. We employs data-driven methodology helping clients to build and sustain profitable customer relationships.

Call Us : 02 106 8448